Kukuřičný sirup – dobrá náhrada za cukr?

Kukuřičný sirup si do kafe nedávejte!

Jsem se rozhodla, že zkusím vynechat cukr ve svém jídelníčku. Je to sakra rozhodnutí, jehož realizace vyžaduje nejen pevnou vůli, ale také zapojení fantazie! Cukr je totiž třeba něčím nahradit! Bez cukru se možná obejdu, ale bez sladké chuti moje chuťové pohárky velmi rychle vyschnou a zesmutní. Takže jsem se vrhla na internet, začala hledat alternativy a …. málem to vzdala! Je tu tolik kontroverzí!

Tolik pro a proti! Hned třeba takový kukuřičný sirup. Několikrát jsem ho zahlédla v prodejnách zdravé výživy a usoudila jsem tudíž, že je to dobrá náhrada cukru. Internet mi ovšem otevřel oči a celou věc mi poněkud rozmluvil. Kukuřičný sirup je totiž poněkud kontroverzní. Jeho vysoký obsah fruktózy, která se odborně označuje zkratkou HFCS a lidově jako tekutý cukrový crack, totiž pěkně přispívá k obezitě a navíc poškozuje játra!

Došlo to dokonce tak daleko, že někteří uvědomnělí výrobci potravin dokonce na svých výrobcích uvádějí: bez HFCS! Takže můj průzkum k jídelníčku bez cukru mi poskytl následující podněty:

1) při nákupu potravin bedlivě číst složení, zda je přidaný cukr nebo ne,

2) poučit se, která z náhražek cukru je stejně nebezpečná nebo dokonce nebezpečnější,

3) vyhnout se kukuřičnému sirupu jako náhradního sladila jak ve vlastní kuchyni, tak při nakupování. Jen tak mimochodem, na cukr jako přísadu jsem narazila i v balení úzeného lososa! Ve kterém nejbizarnějším výrobku jste na cukr narazili vy?

Leave a Reply

